شهر های singapore
اطلاعات کشور singapore

سنگاپور Singapore

نام رسمي: جمهوري سنگاپور
پايتخت: سنگاپور
تاريخ استقلال: 1965
نوع حكومت : جمهوري چند حزبي با يك مجلس قانونگذاري، از سال 1959
مساحت 646 كيلومتر مربع
نژاد/مليت: چيني- مالايايي- هندي
دين: بودايي – تائوئيست- مسلمان – مسيحي – هندو – بدون دين
زبان: چيني- مالايايي – تاميل – انگليسي
بنادر مهم: سنگاپور- تنگه سنگاپور
واحد پول: دلار سنگاپور
 
سنگاپور كشوري كوچك در انتهاي شبه جزيره مالايا از شرق به تنگه مالاكا و از شمال به مالزي منتهي مي شود. متشكل از يك جزيره اصلي و 63 جزيره كوچك مي باشد.
جزيره اصلي سنگاپور با مساحتي بالغ بر 682 كيلومتر امروز به يك مركز مهم صنعتي، بانكداري، تجاري و توريستي و يكي از مهمترين بنادر در جهان با بيش از 600 خط دريايي و هوايي تبديل شده است.1300 بانك بين المللي و محلي امروز اين كشور را به يك كانون مهم تجاري و مالي مبدل كرده است. وجود اقوام مختلف با تضادهاي فرهنگي، اديان متنوع، اماكن ديدني بسيار زيبا و هتلهاي شيك و مجلل سالانه جهانگردان بي شماري را به اين كشور جلب مي كند.

 

 

اطلاعات ضروري

طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 5/6 ساعت مي باشد.
اختلاف ساعت: سنگاپور حدود سه ساعت و نيم از تهران جلوتر مي باشد.
واحد پول سنگاپور: دلار سنگاپور
مراكز خريد در شهر سنگاپور: فروشگاه رابينسون- خيابان اورچاد- فروشگاه OG و Lucky Plaza
ولتاژ برق: 220 ولت مي باشد.
آب لوله كشي قابل شرب نمي باشد.
كد تلفن سنگاپور 00656 مي باشد.
مراكز ديدني شهر سنگاپور: تالاز شهرداري- محله چينيها – مبد هندو- باغ پرندگان- موزه بنيان گذاران سنگاپور

 

 

جزيره سنتوسا

به معناي صلح و آرامش در زبان مالايي مي باشد. اين جزيره در فاصله 20 كيلومتري از مركز شهر واقع شده است و يكي از مهمترين مراكز توريستي سنگاپورمحسوب مي شود. آكواريوم معروف و ديدني آن با بيش از 2500 ماهي از 260 گونه مختلف، پارك و باغ وحش، زمين هاي گلف و ورزشهاي آبي، برنامه نمايش دلفين ها و اصلي ترين بخش جزيره، رقص فواره ها با جذابيت خاص و جادويي نمايش بسيار ويژه و فراموش نشدني براي جهانگردان و بازديدكنندگان به ارمغان مي آورد.
 
پارك شبانه روزي سافاري
تجربه بازديد از حيات وحش در شب شايد براي كمتر كسي امكان پذير باشد. پارك شبانه روزي سافاري Nightsafari اولين پارك جيات وحش شبانه در جهان است كه بازديدكنندگان مي توانند نادرترين گونه هاي حيوانات جهان را در اين محل مشاهده كنند. سافاري شبانه يكي از معروفترين مجموعه هاي حيات وحش در جنوب شرق آسيا محسوب مي شود.
اين مركز شامل قسمت هاي جالبي از قبيل آكروباتيك، عكس گرفتن در كنار حيوانات وحشي، سفر با قطار، پياده روي در جنگل هاي وحشي به همراه توضيحات مربوط به هر بخش توسط راهنمايان مجرب پارك و شوي حيوانات دست آموز مي باشد.